Disqus Shortname

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τα σπάνια βασιλικά αυτοκίνητα και πού βρίσκονται σήμερα


Η ιστορία των βασιλικών αυτοκινήτων είναι στους περισσότερους γνωστή

Στην επικαιρότητα έρχονται ξανά τα τα βασιλικά αυτοκίνητα, τα οποία έκρυβαν για δεκαετίες οι χώροι αποθήκευσης στο Τατόι, μετά τον πρόσφατο θάνατο του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου.

Η ιστορία των βασιλικών αυτοκινήτων, εκείνων των οχημάτων δηλαδή που χρησιμοποιούσε για τις μετακινήσεις της η πρώην βασιλική οικογένεια, είναι στους περισσότερους γνωστή.

Πρόκειται για δέκα σπάνια τετράτροχα, τα οποία έπειτα από δεκαετίες εγκατάλειψης σε βοηθητικούς χώρους του κτήματος Τατοΐου αναγνωρίστηκαν ως ιστορικά μνημεία από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεότερων Μνημείων, ανοίγοντας τον δρόμο για την αποκατάστασή τους.

Η διαδικασία της αναπαλαίωσης ξεκίνησε επί της ουσίας το 2020, όταν και πραγματοποιήθηκε η μεταφορά τους από τον χώρο στον οποίο φυλάσσονταν -γνωστό και ως βουστάσιο- σε νέες, κατάλληλες για την αποθήκευσή τους εγκαταστάσεις, που δημιουργήθηκαν γι’ αυτόν ακριβώς τον σκοπό.

kjknkjn
lkmkllmk
km
kkjn
_________

Μάλιστα, της μεταφοράς των οχημάτων στον νέο χώρο αποθήκευσης προηγήθηκε η αφαίρεση των ρύπων από τις εξωτερικές επιφάνειες των αμαξωμάτων και από το εσωτερικό τους, χωρίς παρ’ όλα αυτά να πραγματοποιηθούν άλλες εργασίες συντήρησης ή αποκατάστασης.

Τα σπάνια αυτοκίνητα της συλλογής

Ανάμεσα στα 10 οχήματα τα οποία φιλοξενούνταν σε στεγασμένους χώρους του πρώην Βασιλικού Κτήματος Τατοΐου περιλαμβάνονται τέσσερις σπάνιες Rolls-Royce, η μία εκ των οποίων διαθέτει διάφανη-συνθετική οροφή και αποτελούσε το όχημα το οποίο επέλεγε η βασιλική οικογένεια για τις περισσότερες από τις δημόσιες εμφανίσεις της.

Συγκεκριμένα, πρόκειται για μια Rolls-Royce Silver Wraith Cabrio του 1959, η οποία εφοδιάζεται με έναν εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 4,9 λίτρων.

Τη βασιλική συλλογή με τις Rolls-Royce συμπληρώνουν τρία ακόμα μοντέλα της βρετανικής εταιρείας. Ο λόγος για την Pantom III του 1939, τη Silver Cloud του 1964 και τη Silver Cloud Drophead Coupe του 1965.

Λιγότερο εντυπωσιακά, αλλά εξίσου σπάνια, τα δύο MG TD Midget του 1952, όπως άλλωστε και τα ισάριθμα Fiat 500 Spider Savio/Boano, τα οποία επιμελήθηκε ο σχεδιαστικός οίκος Ghia έπειτα από… απαίτηση του μεγάλου αφεντικού της Fiat, Gianni Agnelli.

Τη λίστα με τα 10 αυτοκίνητα της πρώην βασιλικής οικογένειας συμπληρώνουν δύο ηλεκτρικά τρίκυκλα της Victor, με τα οποία τα μέλη της οικογένειας μετακινούνταν εντός του κτήματος.

Στους χώρους του πρώην βασιλικού κτήματος στο Τατόι φιλοξενούνταν κι άλλα οχήματα, η ιστορική αξία και η κατάσταση των οποίων ίσως να μην καταστήσει εφικτή, τουλάχιστον σε πρώτο χρόνο, την αποκατάστασή τους.

Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε ότι στη συλλογή της πρώην βασιλικής οικογενείας περιλαμβάνονται 12 άμαξες, η πλήρης αναπαλαίωση των οποίων έχει ήδη πάρει το «πράσινο φως».

 

Η αποκατάσταση των οχημάτων της πρώην βασιλικής οικογένειας αποτελεί το πρώτο -και ενδεχομένως καθοριστικότερο- βήμα, όχι όμως και το μοναδικό που πρόκειται να πραγματοποιηθεί για την πλήρη αξιοποίηση ενός ανυπολόγιστου σε ιστορική -και όχι μόνον- αξία θησαυρού.

Το δεύτερο βήμα, λοιπόν, για την ανάδειξη της σπάνιας τετράτροχης κληρονομιάς θα αποτελέσει η δημιουργία ενός μουσείου αυτοκινήτου στον χώρο του πρώην βασιλικού κτήματος του Τατοΐου, το οποίο θα ενταχθεί στο πλαίσιο αξιοποίησης και αποκατάστασης του κτήματος. Ειδικότερα, στο σχέδιο ανάπλασης προβλέπεται η δημιουργία εκθεσιακών χώρων, οι οποίοι θα φιλοξενήσουν τα οχήματα της πρώην βασιλικής οικογένειας σε τέσσερα ήδη υπάρχοντα κτίρια, συνολικής επιφάνειας 464 τετραγωνικών μέτρων.

Πηγή 

Δεν υπάρχουν σχόλια