Disqus Shortname

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Oι παγίδες της Βlack Friday

 
Προσδοκίες από τους εμπόρους, μικρό καλάθι από τους καταναλωτές.

Μπορεί οι μεγάλες εταιρείες να έχουν τερματίσει τη διαφήμιση για την αυριανή Βlack Friday, ανακοινώνοντας θεαματικές εκπτώσεις ώς 80%, όμως οι καταναλωτικές ενώσεις συνιστούν προσοχή.

Η Παναγιώτα Καλαποθαράκου, νομική σύμβουλος της Ενωσης Καταναλωτών «Ποιότητα Ζωής» (ΕΚΠΟΙΖΩ), επιβεβαιώνει ότι η φετινή διαφημιστική καμπάνια για τη «Μαύρη Παρασκευή» είναι πολύ πιο έντονη από κάθε άλλη χρονιά, ωστόσο θεωρεί ότι το αγοραστικό ενδιαφέρον δεν είναι αντιστοίχως υψηλό. «Είναι τόσο μεγάλες οι αυξήσεις στα αναγκαία για την επιβίωση αγαθά, στο ρεύμα, το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο, τα καύσιμα και τα τρόφιμα, που θεωρείται πολυτέλεια η αγορά π.χ. ενός νέου κινητού, αν δεν έχει χαλάσει το προηγούμενο», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η εκπρόσωπος της ΕΚΠΟΙΖΩ. «Οι διαφημίσεις, ειδικά από τις εταιρείες ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών, είναι περισσότερες, ακριβώς επειδή έχει πέσει η ζήτηση και υπάρχει ανάγκη για τόνωση των πωλήσεων. Δεν πιστεύουμε όμως ότι θα υπάρξει πολύ μεγάλη κινητικότητα, ενώ αυτό που εισπράττουμε από το κοινό είναι ότι οι εκπτώσεις δεν είναι και τόσο ελκυστικές».

Τα βασικά παράπονα που είχαν καταγραφεί στην περσινή Black Friday αφορούσαν προσφορές-κράχτες, που όταν έφτανε ο καταναλωτής στο κατάστημα διαπίστωνε ότι είχαν εξαντληθει, αφού υπήρχαν ελάχιστα τεμάχια. Επίσης έχουν καταγραφεί φαινόμενα εικονικών προσφορών, με την τιμή του προϊόντος να ανεβαίνει το χρονικό διάστημα πριν από την Black Friday, για να επιστρέψει στην προηγούμενη τιμή ως «έκπτωση». Η Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας-ΙΝΚΑ έχει καταγράψει συγκεκριμένες καταγγελίες, με τεχνητές διακυμάνσεις τιμών. Για παράδειγμα, τηλεόραση που πωλούνταν τέλη Οκτωβρίου 650 ευρώ, ανατιμήθηκε στα 800 ευρώ αρχές Νοεμβρίου, για να επιστρέψει την εβδομάδα της Black Friday στα 650 ευρώ ως «έκπτωση». Η εκτίμηση του ΙΝΚΑ είναι ότι οι εκπτώσεις της Βlack Friday είναι της τάξης του 10-30%, ενώ τα εξωφρενικά ποσοστά 70-80% είτε αφορούν ελάχιστους κωδικούς είτε είναι πλασματικά.

Σχετικά ανεβασμένες προσδοκίες από τη φετινή Black Friday έχει ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου GRECA, καθώς συνδυάζεται με κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων και την κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων στις 27 Νοεμβρίου. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του GRECA Mάκη Σαββίδη, τα ηλεκτρονικά καταστήματα αναμένεται να έχουν περίπου 700.000 παραγγελίες, από 650.000 πέρυσι, ενώ δύο στους τρεις καταναλωτές δήλωσαν ότι προτίθενται να πραγματοποιήσουν αγορές την περίοδο αυτή, σε φυσικό είτε σε ηλεκτρονικό κατάστημα. Πάντως σε καταναλωτική έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ), μόλις το 20% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα πραγματοποιήσει αγορές την Βlack Friday, ποσοστό που αυξάνεται στο 30% στις ηλικίες 18-35 ετών.

Πηγή: efsyn.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια