Disqus Shortname

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Τέλος η «γέφυρα του τρόμου» στη Σκάλα Λακωνίας

 

 Η πιο επικίνδυνη γέφυρα της Ελλάδας - Πότε θα είναι έτοιμη η νέα

Τέλος η πιο επικίνδυνη γέφυρα της Ελλάδας - Πότε θα είναι έτοιμη η νέα

Εκκίνηση εργασιών για την κατασκευή της νέας, σύγχρονης γέφυρας που θα παραλάβει τα σκήπτρα από μια εμβληματική υποδομή η οποία έδωσε μάχη με τον χρόνο, αλλά εν τέλει νικήθηκε.

Σύντομα παρελθόν θα αποτελέσει η περίφημη γέφυρα του Ευρώτα στη Σκάλα Λακωνίας, γνωστή και ως η πιο επικίνδυνη γέφυρα της Ελλάδας, μιας και άρχισαν οι εργασίες για την κατασκευή του νέου οδικού περάσματος.

Ειδικότερα, καθαρίστηκαν τα πράνη και εδώ και λίγες ημέρες έχει εγκατασταθεί το γεωτρύπανο για την πραγματοποίηση γεωτρήσεων και τη συλλογή δειγμάτων από το υπέδαφος για τη θεμελίωση των βάσεων της νέας, σύγχρονης γέφυρας.

Τις προηγούμενες ώρες ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης, Θεόδωρος Βερούτης, πραγματοποίησε αυτοψία στο σημείο, επιβλέποντας τις εργασίες οργάνωσης του εργοταξίου και της γεώτρησης.

Η νέα γέφυρα θα κατασκευαστεί δίπλα στην υφιστάμενη μεταλλική κατασκευή, προσφέροντας στους κατοίκους της περιοχής αλλά και της Λακωνίας ένα ασφαλές πέρασμα πάνω από τον ποταμό του Ευρώτα.

Όσον αφορά την τωρινή μεταλλική γέφυρα, αυτή βρίσκεται στο σημείο για 126 χρόνια, λαμβάνοντας διαστάσεις τοπόσημου. Εδώ και περίπου 20 χρόνια, ωστόσο, έχει χαρακτηριστεί ακατάλληλη μιας και φέρει σημαντικές φθορές που καθιστούν κάθε διέλευση οχημάτων επισφαλή. Η συγκεκριμένη γέφυρα θα αποκατασταθεί, και θα αξιοποιηθεί ως πεζογέφυρα.

Ταυτόχρονα με την αποκατάσταση της μεταλλικής γέφυρας, θα πραγματοποιηθεί και η ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου, ενώ θα δημιουργηθούν και χώροι πρασίνου/ψυχαγωγίας.

Το εργολαβικό συμφωνητικό με τον ανάδοχο του έργου υπεγράφη στις 8 Μαρτίου του 2023, με τον προϋπολογισμό να ανέρχεται σε 4.465.000 ευρώ. Η νέα γέφυρα αναμένεται να είναι έτοιμη σε 18 μήνες και μέχρι το Σεπτέμβριο του 2024 να δοθεί στην κυκλοφορία.

Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή της ακατάλληλης πλέον γέφυρας ξεκίνησε το 1896, με τους και τους κατασκευαστές της να είναι Γερμανοί και Ιταλοί αντίστοιχα.

Επί δεκαετίες εξυπηρετούσε απρόσκοπτα τα οχήματα, αλλά εν τέλει ηττήθηκε από τoν χρόνο. Τα σκουριασμένα σίδερα, το καταστραμμένο οδόστρωμα και ο εκκωφαντικός ήχος από τη διέλευση των οχημάτων συνέθεταν ένα εφιαλτικό σενάριο για τους οδηγούς που δεν της έδωσαν άδικα το παρατσούκλι «γέφυρα του τρόμου».

Πηγή: carandmotor.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια